Je droombedrijf werkelijkheid maken

Ken je dat, dat knagende gevoel dat er iets niet klopt! Maar er dan niet je vinger op kunnen leggen wat het is. Dit gevoel sluimerde al een geruime tijd in mij. Ik werd er onrustig van en kreeg zelfs een aanhoudende pijn tussen mijn schouderbladen.

Ruim 4 jaar geleden ben ik mijn eigen bedrijf begonnen. En heb met ontzettend veel plezier workshops gegeven en ontwikkeld, individuele kleur- & stijl adviezen mogen geven en ondernemers mogen helpen naar meer zichtbaarheid. En tjonge! Daar werd ik wel zo blij van, van die ondernemers verder helpen.

Maar ja, naar alles op deze manier opgebouwd te hebben. Gooi je dan de boel zo om? Ik zeg volmondig JA! Want mijn huidige bedrijf, kwam niet overeen met mijn droombedrijf. En hoewel ik het ontzettend spannend vond om buiten mijn comfortzone te stappen, ben ik blij dat ik het heb gedaan.

Want nu heb ik niet alleen mijn eigen droombedrijf, maar kan ik andere onderneemsters ook hepen met het creëren van hun droombedrijf.

Agenda met mobiele telefoon
outfits met impact

Wat is nu mijn droombedrijf?

Misschien denk je nu, ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan. En dat klopt! Om je droombedrijf werkelijkheid te maken moet je er eerst achter komen. Wat is nu mijn droombedrijf?

En daarvoor is het belangrijk om te kijken naar wat belangrijk is voor jou. Daarin ga je op zoek naar de volgende 4 aspecten.

  1. Visie
  2. Missie
  3. Kwaliteiten
  4. Waarden

Om deze te vinden heb ik een aantal vragen voor je?

  1. Wat is je droom? (visie)
  2. Wat wil je over 5 jaar bereikt hebben? (missie)
  3. Waar ben je echt goed in? (kwaliteiten)
  4. Wat beloof jij je klanten? (waarden)

Mijn visie: Dat elke vrouw meer op haar kracht vertrouwt, in de plaats van zich te laten leiden door haar onzekerheden.

Mijn missie: Zoveel mogelijk vrouwelijke ondernemers helpen hun droombedrijf werkelijkheid maken. Door ze te laten zien dat je met de kracht van kleur & stijl de juiste boodschap kunt uitzenden. De juiste boodschap voor haar eigen mindset en de juiste boodschap die haar bedrijf helpt groeien.

Kwaliteiten: Ik ben goed in het inspireren van anderen, dit doe ik door op een authentieke manier mijzelf te laten zien. Ik deel niet alleen mijn successen, maar ook mijn struggles. Tevens geloof ik heel sterk in andermans kwaliteiten en kan ze hierdoor sneller in actie te zetten.

Waarden: Ik beloof dat iedere vrouwelijke ondernemer die met mij samenwerkt zich vol trots en zelfvertrouwen zichtbaar kan laten zien. Zodat ze moeiteloos haar ideale klant aantrekt en haar bedrijf kan laten groeien. Dit doet ze op een authentieke manier, de manier waarin zij zich gelukkiger voelt. En meer voldoening uit haar leven en haar bedrijf haalt!

Je visie is een vaststaand gegeven, dit is mijn zienswijze en hierin geloof ik stellig. Echter kan je missie, kwaliteiten en waarden veranderen door persoonlijke groei. Het is dus zeker niet verkeerd om deze af en toe weer onder de loep te nemen.

Merkwaarden

Deze 4 bovenstaande vragen helpen je om meer houvast te krijgen in het realiseren van je droombedrijf. En uit deze 4 vragen kun je ook weer 4 á 5 merkwaarden halen. Dit zijn de gemeenschappelijke punten, de punten waarop jij je wilt profileren. Voor mij zijn dat deze, ik ben dan ook benieuwd naar jouw merkwaarden.

  1. Authenticiteit
  2. Lef
  3. Groei
  4. Verantwoordelijkheid

Misschien kom je er nu wel achter dat je volledig in de goede richting zit met je bedrijf. Of heb je nu het gevoel dat je bedrijf helemaal niet meer zo goed bij je past? Kom dan in actie! Ga niet zitten wachten tot het juiste moment er is, want dan kun je wachten tot je een ons weegt.

Zorg dat je deze merkwaarden gaat uitdragen. Of het nu bij het maken van content is, tijdens het ontwikkelen van een nieuw aanbod of in de boodschap van je kleding. Dan weet je zeker dat het de juiste stap is, een stap richting je droombedrijf.

Kun je wel wat hulp gebruiken? Vraag dan nu een gratis styling impact call aan, tijdens deze gratis call van ca. 30 minuten ga ik jouw online imago bespreken. Wat zie ik terug op jouw kanalen. En welke tips kunnen jou helpen om nog meer impact te maken met jouw bedrijf. Stuur mij een berichtje!

Veel liefs,
Marloes (die geen last meer heeft van pijn tussen de schouderbladen 😉 )

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *