meisje die in de lucht springt

Jump je gezellig met ons mee!

Ik was al een paar dagen op zoek naar een leuk onderwerp om over te schrijven…
Soms heb je dat gewoon, je hebt genoeg leuke onderwerpen maar je voelt hem gewoon ff niet… Dat vuurtje wat wij enthousiasme noemen ontbrak bij mij een beetje. Totdat het weer tijd was voor de Jump les.

Vanmorgen om 9:00 waren Marie-José en ik al weer te vinden in de jump les. Weer helemaal vrolijk en volledig afgepeigerd gingen we weer op het fietsje naar huis. Na een heerlijke verfrissende douche, dacht ik waarom schrijf ik hier niet een stukje over. Gewoon om ons enthousiasme met jullie te delen.

Ik moet je meteen eerlijk bekennen je gaat hartstikke kapot tijdens de jump les. Bij de warming up denk je al… waar ben ik in godsnaam nu weer mee bezig. Maar toch gebeurt er iets met je waardoor je weer terug komt. Je wordt er gewoon hartstikke happy van 🙂

De eerste keer mag je voor het gevoel even lekker op en neer springen, een beetje vertrouwd raken met de trampoline noemen ze dat. Dan denk je, oh maar dat is makkelijk. Jammer genoeg is het tijdens de les niet de bedoeling dat je net als vroeger lekker op en neer zit te hupsen, maar dat je laag in de trampoline blijft. En geloof mij hierbij worden je beenspieren goed op de proef gesteld.

Dit verteld Dance center Lisa erover op hun site:

Jumping Fitness is één van de nieuwste trainingsmethoden in Nederland. Jumping Fitness is een intervaltraining waarbij je verschillende springbewegingen maakt op een kleine trampoline. Door de elastische vering in de trampoline train je al je spieren, zonder belasting van je gewrichten. Dit zorgt voor een verbeterde balans en coördinatie van het lichaam.

Tijdens de Jumping Fitness Workout zijn er meer dan 400 spieren aan het werken, veel meer dan bij vergelijkbare duursporten. De les is zelfs 3 keer effectiever dan joggen voor het lichaam.

Een Jumping Fitness les begint met een warming-up, waarbij een professionele instructeur de stappen uitlegt. Na een aantal oefeningen bestaat de les uit een korte en intensieve trainingen, natuurlijk gecombineerd met knallende muziek! Sprongen en technieken zijn gemakkelijk te leren en garanderen zelfs beginners snelle succes ervaringen.

Voordelen van Jumping Fitness:

  • Bevordert de stofwisseling, conditie van het hart, bloedsomloop en lymfestelsel
  • Zorgt voor betere slaapcyclus
  • Vermindert cellulitisproblemen
  • Erg toegankelijk (het is niet lastig)
  • Goede training van benen, buik en billen
  • Weinig belastend voor je knieën en heupen
  • Jumping Fitness maakt je gelukkig! Want in deze training komen endorfines vrij.
  • Je verbrand 1200 calorieën per uur!!

Ik kan jullie natuurlijk na drie lesjes er nog niet heel veel over vertellen. Maar wat ik al wel heb gemerkt is dat mijn cellulitis echt een beetje minder is geworden. Natuurlijk is het niet als sneeuw voor de zon verdwenen maar je ziet duidelijk dat de ‘putjes’ minder diep zijn.

Wat ik ook een groot voordeel vindt is dat je geen spierpijn hebt na die tijd. Je traint namelijk niet heel explosief één spiergroep maar je traint ze allemaal tegelijk. Ik voel echt wel na de les dat mijn spieren aan het werk zijn geweest maar dat is geen spierpijn zoals we gewend zijn van andere sporten.

Of je nu alleen komt of met iemand anders dat maakt niets uit, het is er altijd gezellig, de lessen worden gegeven door Lisa en Babs, beide hele enthousiaste dames die de boel lekker kunnen opzwepen.

Wil je nou met Marie-José en mij mee jumpen, kom dan in de maand september. De hele maand kun je namelijk nog gratis proeflessen doen. Dus niet één proefles maar gewoon de hele maand september :-). Wij zijn er in ieder geval op de dinsdag ochtend om 9:00

Tot dinsdag 😉

Veel liefs je persoonlijke styliste
Marloes xxx

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *